.......SZÍNHÁZ, ZENE, IRODALOM, MOZI ...

.....minden egy helyen .....
Home » , , , , » Három nővér- másképp

Három nővér- másképp

Written By Tamas on 2016. január 31. | 0:02

1979 decemberében mutatta be a Madách Színház Csehov Három nővér című klasszikusát Ádám Ottó rendezésében. A nagyszerű előadást már január végén le kellett venni a műsorról. Hogy miért? Egy televíziós paródia miatt, melyet szilveszterkor adott elő Márkus László, Körmendi János és Haumann Péter





A december 7-i premier óriási siker volt, a kritika is az egekig magasztalta az előadást, melynek főszerepeit Almási Éva, Bencze Ilona és Piros Ildikó alakította. Kuiglin szerepében az a Márkus László állt színpadra, aki miatt aztán nagyon rövid életű lett a produkció.
A színész így emlékezett vissza a történetre Harangozó Márta könyvében:
"A Három nővér kapcsán nem tudok külön Kuliginről, az általam alakított figuráról szólni, mert az egészet nagyon szerettem. Az egész előadás nagyon szép volt. Mégis megbuktattuk, és ebben én voltam a főludas. Kitaláltam, hogy mi volna, ha megcsinálnánk a Három nővér paródiáját a tévé szilveszteri műsorában. Az ötletet Körmendi írta meg, Mását, a végzet asszonyát azonnal lestoppoltam, és isteni jópofa hülyeség lett belőle. Január 15-én megismételték a szilveszteri programot, amit természetesen az egész ország megnézett. 
Körmendi, Márkus és Haumann
17-én műsoron volt a Madáchban a Három nővér, Almási Éva felment a színpadra és azt mondta: 'Tengerparton áll egy szikla...' A közönség fuldokolt! 
Persze, mindenki a paródiára gondolt. Aztán amikor behozták a szamovárt, szétesett a színház! majd megjelentem én, mint Kuiglin... egy szót sem tudtam mondani, a közönség egyszerűen meg volt veszve. esküszöm, nem számítottunk rá, hogy a darab láttán a paródiára asszociálnak a nézők. Egyszerűen le kellett venni a műsorról, mert képtelenség volt játszani."



Share this post :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. KultúrZsiráf - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger